JAK DOJECHAĆ Warszawa właśnie podpisała umowę na dostawę nowoczesnych tramwajów typu 134 n Jazz. Producent, PESA z Bydgoszczy, obiecuje, że nowe pojazdy, które wjadą do Warszawy w 2015 roku, będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Oby zostały wyposażone w przynajmniej jedno istotne urządzenie: biletomat.
NA TEMAT:
JAK DOJECHAĆ Warszawa i Jazz
Od 2007 roku Warszawa zainwestowała już ok. 5 mld złotych w rozwój komunikacji miejskiej, tymczasem w wielu pojazdach nadal nie ma biletomatów, co stawia stolicę w gorszym świetle w porównaniu z np. Krakowem i Wrocławiem. Władze Warszawy twierdzą, że środki transportu z roku na rok nowocześnieją, a kolejnym krokiem w kierunku poprawienia jakości podróży pasażerów ma być wprowadzenie bydgoskich tramwajów typu 134n Jazz. Pojedziemy nimi dopiero w przyszłym roku i to na mniej obleganych trasach.
Ponieważ jednym z kluczowych elementów ułatwiających korzystanie z pojazdu niepełnosprawnym jest niska podłoga, w 2015 roku aż 60 % tramwajów będzie miało status „niskopodłogowych”. Pojazdy 134n Jazz będą miały ponad 19 metrów długości, producenci zrezygnowali z przedziałów na korzyć jednego, klimatyzowanego wagonu wyposażonego w biletomat (!), informację pasażerską i monitoring. Nowoczesne „jazzy” zostały wyposażone w system antykolizyjny, będą też energooszczędne. 27 podróżujących nimi pasażerów „załapie się” na miejsce siedzące, natomiast cały wagon pomieści do 132 osób. (Teoretycznie).