Aktualności

Ryanair ostrzega przed fałszywkami. Linie lotnicze nie będą honorować kart od pośrednika

Agnieszka Morawska, 18.08.2021

Samolot linii Ryanair

fot.: www.shutterstock.com

Samolot linii Ryanair
Irlandzkie linie lotnicze ostrzegają klientów, przed nieuczciwymi pośrednikami. Ryanair poinformował, że serwis Kiwi.com wystawia fałszywe bilety i pasażerowie, którzy je kupili, nie wejdą do samolotów. Według przewoźnika serwis łamie przepisy lotnicze. Czy bilety kupione u pośrednika są ważne?

W swoim komunikacie przewoźnik zaznacza, że zgodnie z prawem unijnym jego pasażerowie mają obowiązek odprawienia się bezpośrednio w Ryanairze i jednocześnie uzyskania informacji o wszystkich procedurach bezpieczeństwa. Zdaniem irlandzkiego przewoźnika serwis Kiwi.com, obchodzi przepisy lotnicze wydając własne karty pokładowe, które nie są uznawane przez Ryanaira. - „Dowiedzieliśmy się o fałszywych kartach pokładowych w zeszłym tygodniu, gdy niewielka liczba pasażerów, którzy zarezerwowali swoje loty przez Kiwi.com, przybyła do gate’u bez oficjalnych kart pokładowych. Zgodnie z przepisami UE linia lotnicza musi bezpośrednio informować pasażerów o wszystkich procedurach bezpieczeństwa i ochrony dotyczących ich lotu. Kiwi.com obchodzi przepisy, odprawiając pasażerów i zastępując kartę pokładową Ryanaira fałszywą kartą pokładową wydaną przez Kiwi.com” - wyjaśnia dyrektor marketingu Ryanaira, Dara Brady. Przewoźnik wydał oświadczenie, w którym zaznacza: Od dziś (18 sierpnia) pasażerowie Ryanair posiadający kartę pokładową wydaną przez Kiwi.com nie będą mogli wejść na pokład samolotu, w związku z nieprzestrzeganiem procedur bezpieczeństwa i ochrony Ryanair podczas odprawy. Klienci, którzy chcą uzyskać oficjalną kartę pokładową Ryanair, mogą to zrobić, otwierając swoją rezerwację na stronie Ryanair.com lub w aplikacji Ryanair" - czytamy w oświadczeniu. Czy bilet Ryanaira kupiony u pośrednika jest ważny?

DALSZA CZĘŚĆ TEKSTU POD QUIZEM

NA TEMAT:

Ryanair: Kiwi.com wydaje fałszywe karty pokładowe. Co z biletami?

W sowim komunikacie Ryanair zachęca klientów, by rezerwowali bilety bezpośrednio na stronie internetowej lub w firmowej aplikacji a także „unikali pośredników, takich jak Kiwi.com, którzy nie mają upoważnienia do sprzedaży lotów Ryanair lub wydawania kart pokładowych". Klientom, którzy dokonali rezerwacji lotu za pośrednictwem Kiwi.co, Rayanair radzi skontaktować się z serwisem w celu uzyskania niezbędnego numeru rezerwacji i adresu e-mail, przy pomocy którego została założona dyspozycja, tak by móc samodzielnie dokonać odprawy zgodnie z procedurami bezpieczeństwa. Odprawa Ryanaira rozpoczyna się 24 godziny przed wylotem dla wszystkich pasażerów i 60 dni przed wylotem dla pasażerów, którzy wykupili konkretne miejsce. W przeciwnym razie pasażerowie nie będą mogli wejść na pokład samolotów Ryanair. Na początku roku linie wprowadziły certyfikat „Verified by Ryanair". Ma on chronić klientów przed internetowymi biurami podróży, które mogą zawyżać ceny, podawać nieprawidłowe dane klienta, a także uniemożliwiać przewoźnikowi bezpośredni kontakt z pasażerami poprzez podawanie fałszywych adresów e-mailowych.

Polub nas na Facebooku!

Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.