Biuro podróży Ecco Holiday wykorzystuje zmianę przepisów, która właśnie weszła w życie i zamierza zmniejszyć swoja gwarancje ubezpieczeniową z 28,5 mln zł do 14 mln. Firma tłumaczy, że nie potrzebuje dużej gwarancji, ponieważ prowadzi działalność na mniejszą skalę.
W życie weszło nowe rozporządzenia dotyczące wysokości gwarancji ubezpieczeniowych. Dotychczasowo wysokość sumy gwarancyjnej wyliczano na podstawie obrotów za poprzedni rok. Obecnie gwarancje ustala się w oparciu o prognozowane obroty na nadchodzące 12 miesięcy.
Biuro Ecco Holiday postanowiło skorzystać z możliwości, jakie daje nowe rozporządzenie i postanowiło zmniejszyć gwarancję z prawie 29 mln zł na 14 mln. Biuro jest ubezpieczane przez Towarzystwo Ubezpieczeń SKOK.
- Wprowadzenie nowych przepisów pokryło się w naszym wypadku z terminem wygaśnięcia obecnej gwarancji ubezpieczeniowej. Tak więc nowy sezon letni rozpoczniemy z ubezpieczeniem wykupionym na nowych warunkach i według nowych stawek kwota nowej gwarancji będzie o połowę mniejsza od dotychczasowej. Wysokość wcześniejszej polisy szacowana była w odniesieniu do wyników za rok 2011, kiedy mieliśmy zupełnie inną skalę działalności w produkcie czarterowym. Przychody były wysokie, koszty ogromne, ryzyko operacyjne duże. W ubiegłym roku zmieniliśmy profil, kierunek i skalę działalności. Zmniejszyły się przychody, ryzyko zostało zminimalizowane i spółka przyniosła zyski. Poprawiła się sytuacja finansowa i rentowność całego przedsiębiorstwa. Wcześniejsze przepisy dotyczące gwarancji nie uwzględniały aktualnej sytuacji firmy, co oznaczało dla nas konieczność utrzymania wysokiego ubezpieczenia, niewspółmiernego do ryzyka operacyjnego. Na ten fakt zwrócił także uwagę biegły rewident, który w ubiegłym miesiącu badał sprawozdanie finansowe spółki za rok 2012. Wskazał on nazbyt wysoki koszt ubezpieczenia, nieadekwatny do naszych potrzeb- tłumaczy prezes Ecco Holiday Grzegorz Płókarz.
NA TEMAT: