Branżowy portal tourism-review publikuje listę 10 najlepszych siecie hotelowych w Europie. Na czele, tak jak i w ubiegłorocznym zestawieniu, francuski Accor, który prowadzi hotele pod markami: Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis i Etap, a także Orbis Hotels i Holiday Inn.
NA TEMAT:
Miejsce 1: Accor
Grupa Hotelowa Accor wciąż na pierwszym miejscu! Nic w tym dziwnego, albowiem grupa Accor składa się obecnie z 2 343 hoteli i 254 559 pokoi. Sukces sieci wydaje się być konsekwencją jasnej i przemyślanej strategii marketingowej. W związku z tym najbliższe lata prognozują kolejne sukcesy grupy.
Miejsce 2: Best Western
Rok 2011 był również bardzo dobry dla sieci Best Western, która w ostatnich latach bardzo się rozwinęła, zwłaszcza w Europie. Best Western Premier i Best Western Plus są obecnie jednymi z najszybciej rozwijających się marek hotelowych. Bardzo ważnym miesiącem dla sieci był listopad 2011 roku, kiedy to oddano do użytku 7 nowych hoteli, z czego 4 w Paryżu. Sukces sieci Best Western jest tym bardziej godny uwagi, że w zeszłym roku odłączyła się od niej grupa Astotel. Francuska branża hotelarska i tak odniosła ogromny sukces, gdyż Accor odnotował aż 8,7%-owy wzrost przychodów.
Miejsce 3: IHG
Obecnie sieć IHG posiada 559 hoteli, w których znajduje się w sumie 86 780 pokoi. W zeszłym roku brytyjska sieć otworzyła 8 hoteli, dzięki czemu powstało aż 5 800 nowych pokoi. W skład sieci wchodzą takie marki jak: Crowne Plaza Hotels, Indigo Hotels. Sieć jest również właścicielem marek Holiday Inn oraz Holiday Inn Express i to one właśnie w dużej mierze przyczyniły się do trzeciego – wysokiego miejsca sieci w rankingu. Obecnie grupa IHG koncentruje się na ekspansji na rynek francuski i niemiecki.
Miejsce 4: Grupa du Louvre
Grupa du Louvre otworzyła w zeszłym roku 28 nowych obiektów, co jest bezpośrednią przyczyną obecności sieci w tym rankingu. Warto również podkreślić fakt, że choć grupa jest jedną z najstarszych sieci hotelowych na świecie, to wciąż się rozwija i pokonuje konkurencję.
Miejsce 5: Carlson-Rezidor
W 2011 roku sieć Rezidor mogła się poszczycić liczbą 3 953 pokoi w samej Europie. Odnotowano przy tym kilka nowych inwestycji w takich krajach jak Francja, Szwecja, Polska, Wielka Brytania, Węgry, Włochy, Holandia i Grecja. Godnym uwagi faktem jest również uruchomienie w lutym bieżącego roku nowego programu lojalnościowego – Club Carlson.
Miejsce 6: NH Hotels
NH Hotels to hiszpańska sieć hoteli, dla której rok 2011 był wyjątkowo pomyślny. Obecnie sieć posiada 356 hoteli i 51 453 pokoi. Jedynym powodem, dla którego sieć znalazła się na odległym, szóstym miejscu jest fakt, że wartość grupy wynosi około 330 milionów euro.
Miejsce 7: Whitbread Hotels & Restaurants
Ubiegły rok był niezwykle udanym także dla sieci Whitbread Hotels & Restaurants, gdyż w okresie od stycznia 2011 do listopada 2011 grupa odnotowała 9,8%-owy wzrost sprzedaży. Nieco ponad 97% z 2 100 pokoi należących do sieci znajduje się w Wielkiej Brytanii. W 2011 roku średnia cena noclegu wzrosła o 2%, natomiast współczynnik obłożenia o 0,8%.
Miejsce 8: Melia International
Sieć Melia International rozpoczęła w tym roku współpracę z Jin Jiang, jedną z największych grup hotelarskich w Chinach. Umowa ta dotyczy jednak przede wszystkim wymiany wiedzy i doświadczeń kulturowych. Melia International bardzo dużą wagę przywiązuje bowiem do poprawy kompetencji personelu i jakości świadczonych usług i to właśnie to czyni tę sieć tak wyjątkową.
Miejsce 9: Hilton Worldwide
Obecnie sieć Hilton dysponuje 184 hotelami i 43 189 pokojami. Grupa w samej Europie zatrudnia ponad 8 500 osób i nadal planuje się rozwijać. Jedną z najlepszych decyzji sieci w 2011 roku było przejęcie Mint Hotels przez spółkę macierzystą Hiltona – Blackstone. Kwota transakcji opiewała na 947 mln dolarów. W ubiegłym roku sieć uruchomiła dwa nowe hotele: Hilton Garden Inn i Frankfurt Airport.
Miejsce 10: TUI Hotels & Restaurants
TUI ma za sobą bardzo trudny rok. Problemy finansowe sieci w 2011 roku niemal doprowadziły do jej bankructwa. Na szczęście na początku bieżącego roku podaż wzrosła o 1,1% przekładając się na wzrost zysków o 2,7%.
Źródło: tourism-review.pl