W długi weekend majowy rusza siódma edycja „Poznania za pół ceny”. Od 3 do 4 maja miasto zwiedzimy o 50% taniej niż zwykle. Do akcji, którą w 2008 roku zapoczątkował właśnie Poznań, włączyło się ponad 160 partnerów.
Poznań za pół ceny 2014
Organizowana od 2008 roku akcja ma na celu prezentację bogatej oferty turystycznej miasta i jego okolic. - Wiemy, że nasz projekt doczekał się już stałych klientów i cały czas zdobywa nowych - mówi Jan Mazurczak, Prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. - Dzięki świadomej współpracy usługodawców możemy zaproponować szeroki wachlarz doskonałych jakościowo usług i unikalny program turystyczny - dodaje Mazurczak. - Po kilku latach wspólnego budowania marki jesteśmy pewni, że odwiedzający Poznań turyści wyjeżdżają z miasta z przekonaniem, że warto tutaj wracać.
Tegoroczną akcję zaplanowano na długi weekend majowy: 3-4 maja. Za pół ceny będzie można przespać się w luksusowych hotelach, a także w hostelach. W 4-gwiazdkowym hotelu ceny za pokój 2-osobowy zaczynają się od 135 zł, w hotelu za nocleg zapłacimy ok. 30 zł i więcej. W 70 restauracjach, barach i pizzeriach spotkamy utytułowanych szefów kuchni, których specjałów spróbujemy o połowę taniej niż zwykle. Program uzupełniają muzea, zoo, palmiarnia, baseny, parki linowe, spa, bowling, wrotkarnia, a także warsztaty rękodzieła i ceramiczne. Ceny o 50% obniżą również teatry i opera.
NA TEMAT:
Co nowego w Poznaniu
Sporym zainteresowaniem co roku cieszy się otwierana w majówkę interaktywna Brama Poznania, nowoczesne centrum interpretacji historii, do którego wejdziemy bezpłatnie. Za darmo wejdziemy też do nowoczesnego Interaktywnego Centrum Bezpieczeństwa Skoda Auto Lab, w którym zajrzymy do wnętrz samochodów i przeżyjemy symulację dachowania. Przebojem zapewne będzie także otwarte w połowie kwietnia Rogalowe Muzeum Poznania, w którym możemy doświadczyć całego procesu produkcji rogala świętomarcińskiego.
W czasie akcji po raz drugi zorganizowana będzie gra miejska "Check-in Poznań" powstała na bazie popularnego serwisu foursquare. Na uczestników czekają specjalne nagrody. Szczegóły pod adresem: Check-in.poznan.pl.
Pierwszy weekend za pół ceny w Europie
"Poznań za pół ceny" jest akcją promującą turystyczne walory Poznania i okolic organizowaną przez Poznańska Lokalną Organizację Turystyczną. Pierwsza edycja, z 2008 roku, była pierwszą w Polsce i Europie akcją marketingową, wykorzystującą pomysł wyprzedaży w promocji miasta. Dziś w kraju Poznań ma wielu naśladowców, weekendy za pół ceny organizują m.in. Toruń i Zakopane.