Działalność TUI Poland
TUI Poland powstało w 1997 roku, a od 2007 roku jest częścią największego koncernu turystycznego na świecie - TUI Travel PLC. Obecnie posiada ponad ok. 100 placówek na terenie całego kraju. Dysponuje również własnymi liniami lotniczymi i hotelami.
Dane finansowe – przychody, gwarancja ubezpieczeniowa
W 2018 roku przychody Grupy TUI wyniosły 18,5 mld euro. TUI Poland uzyskało 2 184,6 mln zł przychodów z imprez turystycznych. Polska jest czwartym największym rynkiem w grupie, a touroperator zapowiadał, że w 2019 roku stanie się liderem pod względem liczby klientów. Pozycję tę utrzymała jednak Itaka. Ale już dwa lata temu TUI Poland wyprzedziło swojego największego konkurenta - Rainbow. W 2018 roku powtórzyło ten sukces. Kluczem do niego okazało się postawienie na sprzedaż internetową - zwłaszcza przez aplikację - call center oraz redukcję liczby agentów. Na swojej stronie internetowej biuro szczyci się najwyższą gwarancją ubezpieczeniową, wynoszącą 438 823 039 zł.
O dobrej passie TUI Poland świadczy też fakt, że spółka potroiła swoje obroty w ciągu trzech lat. TUI Poland stale dąży do osiągnięcia pozycji lidera na polskim rynku turystycznym, konkurując głównie z Itaką.
Źródła: Konferencja prasowa z dnia 10.07.2019 r., Puls Biznesu, Instytut Badania Rynku Turystycznego Traveldata
TUI Poland – opinie
Opinie internautów zamieszczone na stronie touroperatora są - jak to zwykle bywa - bardzo zróżnicowane. Zebraliśmy dla was te najciekawsze (pisownia oryginalna):
NA TEMAT:
- Zaliczyliśmy z TUI wyjazd na Majorkę, Gran Canarię i południowej Hiszpanii. Doskonała organizacja, hotele jak w ofercie, żadnych rozczarowań, pełny kontakt z biurem i rezydentem. Polecam bardzo. Korzystam ze strony MyTUI gdzie dostępna jest pełna informacja o rezerwacji. A zmiany godzin lotu? W każdym biurze podróży, TUI nie jest wyjątkiem. Niestety linie lotnicze (Wizzair) też zmieniają, tego nie da się uniknąć. Pozdrawiam podróżników :)
- Informacje były przekazywane na bieżąco, organizacja bardzo dobra. Szczególne podziękowania dla rezydentki Pani Kasi. Przemiła osoba, bardzo dobrze zorganizowana.
- Sprawny transfer. Opieka rezydenta na miejscu, bez zastrzeżeń. Hotel, warunki itd,. również. Pobyt udany. Polecam.
- Wycieczka zgodna z opisem. Ale przede wszystkim na medal spisały się dwie panie rezydetki , na lotnisku Burgas z tui, konkretniej Pani Grażynka I Pani Maria pomimo sytuacji jaka zaszła (brak dokumentu) zrobiły wszystko by pomoc i za ich sprawa wróciłam bezpiecznie z małymi przygodami do Polski planowanym samolotem. Bardzo Wam dziękuje- jakby każdy był taki jak te Panie to wakacje zawsze byłyby udane. Przesympatyczne odpowiedzialne rezydentki !
- Wielokrotnie byliśmy klientami tego biura.Zawsze jesteśmy zadowoleni. Wróciliśmy właśnie z Majorki - Santa Ponsa hotel Globales Playa (11.09.19-18.11.2019).
- Bardzo dobra rezydentka w ZEA, p. Sandra. Pierwszy raz ktoś zaciekawił mnie na wycieczce:)
- Same pozytywy profesjonalna obsługa i podejście do klienta
- Witam! Niedawno wróciłam z wczasów na Cyprze. Oferta zgodna z opisem. Panie rezydentki rewelacyjne, przywitaly na na lotnisku bardzo mile. Nie wiem kto czego oczekuje od rezydenta ale jak dla mnie spełniły moje oczekiwania. Hotel super bez zastrzeżeń, wręcz jeszcze był lepszy niż w opisie. Następnym razem również wybiorę się z TUI.
- Wszystko na medal. Brak jakichkolwiek zastrzeżeń :)
- Po raz drugi wybrałam się z Tui na wakacje. W tym roku wybór padł na Benidorm.. W zeszłym roku byłam w Słonecznym Brzegu. Oferta odpowiadała opisowi. Organizacja bardzo na plus. Hotele spełniły moje oczekiwania. Z wycieczek fakultatywnych nie korzystałam. Mając do dyspozycji internet, dobry przewodnik oraz mapę google, sama zaplanowałam wycieczki. Na bieżąco otrzymywałam informacje odnośnie przelotu, transfer wygodnym autokarem klimatyzowanym. Trochę słabiej wygląda opieka rezydenta, ale to chyba problem u każdego organizatora. Polecam biuro, dobra jakość w niskiej cenie.
- Po 3 dniach od zakupu wycieczki dowiedzieliśmy się, że nie można dokonać rezerwacji w danym hotelu więc TUI proponuje nam inny hotel w tej samej cenie z tym że proponowany hotel byl 3 km od cm. Usytuowanie było naszym priorytetem i braliśmy pod uwagę tylko hotele w ścisłym centrum. Nie zgodziliśmy się na zamianę hoteli po czym Pani z biura stwierdziła, że nic innego nie mogą nam zaproponować tylko oddać pieniądze. Nie usłyszeliśmy słowa wyjaśnienia ani słowa przepraszam. Żadnego kontaktu z centralą. NIE POLECAM w ciągu 2 dni musieliśmy na własną rękę szukać innej wycieczki.
- Co do biura nie mam większych zastrzeżeń ale kontakt z rezydentem szczególnie w weekend praktycznie niemożliwy .Po wykupieniu wycieczki fakutaltywnej na 3 dni przed jej terminem w dniu zbiórki punktualnie wstawilismy się w wyznaczonym miejscu wygodnie zasiedlismy w klimatyzowanym autokarze po czym zostaliśmy wyproszeni z pojazdu okazało się że nawet wcześniejsze wykupienie wycieczki nie gwarantowalo że na nią pojedziemy, po informacji otrzymanej telefonicznie oczywiście kierowca autokaru przedzwonil do Pani która w hotelu prowadzi zajęcia animacyjne i wyszło że Pan Mateusz rezydent w Golem pobrał opłatę stanowczo potwierdził że są jeszcze miejsca A w dniu wycieczki klops brak miejsc .No gratuluję jeżeli pracownik Tui jest tak świetnie zorientowany to super nie polecam, Brak kontaktu z rezydentem oczywiście w weekend nie przebywa na miejscu, pozostaje jeszcze kwestia zwrotu oplaty za wycieczke fakultatywna za pewne dopiero po powrocie do Polski będzie można złożyć reklamację.
- Bałagan informacyjny jeśli chodzi o godziny wylotu, niekompetencja.
- To moja druga przygoda z tym biurem i ostatnia,rezerwacja hotelu z widokiem na morze po dodatkowej dopłacie zakończyła się widokiem na lokalny cmentarz , wymeldowanie z pokoju nastąpiło w piątek o godz 12 a wylot mieliśmy w sobotę o 2-30 w nocy,,,czyli 14,5 godziny na walizkach w lobby hotelowym dodam że we wszystkich hotelach tak zrobiono ...dodam że sobą hotelowa zaczęła się w sobotę o 12 a pobyt skończył się w piątek o 12 czyli po 6 dniach a nie po 7
- Po dojeździe do hotelu (ok.5:30) okazało się, że na miejscu nie mamy pokoi.Gdzie wcześniej była podana informacja ze doba hotelowa zaczyna się od godz 10:00. Czekaliśmy do godz 14 na pokój. Dodatkowo w recepcji okazało się że obsługa hotelowa spodziewała się specjalnych voucherów , których nie otrzymaliśmy od organizatora wycieczki .Musieliśmy na własna rękę próbować dogadać się z obsługa hotelowa aby dostać pokój.
- W realu nie ma tego, co obiecują w ofercie. Ścięty program, brak polskojęzycznych przewodników, opieka rezydenta ograniczona do reklamowania i sprzedaży wycieczek fakultatywnych.
- Tragedia! Zerowy przepływ informacji, rezydent nie wiem co robi w ogóle na tym stanowisku, o zmianie hotelu dowiedzieliśmy się na miejscu, absurd na każdej płaszczyźnie!!
- Na lotnisku totalny chaos, rezydentka wyskoczyła i wyskoczyła z autokaru. Brak kontaktu telefonicznego do rezydentki na miejscu, telefon podany do biura w Warszawie. Totalna ignorancja! Nie wspomnę o hotelu... Nigdy więcej!
- Pierwsza i ostatnia wycieczka z Tui ! Rezydentka która w sumie ciężko tak nazwać kompletnie nic nie wiedziała o wyspie na której się znajdowaliśmy. Cokolwiek się jej nie zapytało była odpowiedz "dowiem się" lub wszystko mówiła na opak np. gdy pytało się jej o restauracje twierdziła że jest zamknięta a była otwarta i odwrotnie ... Na dzień dobry nawet nie umiała ułożyć porządnie zdania po polsku a już nie wspomnę o tym że nie dostaliśmy żadnego numeru kontaktowego do niej gdyby coś się działo .... Serdecznie nie polecam!
- Nie polecam. Biuro oszukuje, pobiera pieniądze na zaliczki na świetne hotele, a przed wyjazdem zmienia je na jakiś jeden z którym podpisali kontrakt na cały sezon na wynajęcie całej części hotelu (hotel jest gorszy niż te wykupione). Po korespondencji z wybranym pierwotnie hotelem okazuje się, że biuro nie miało w planach wysłać do niego turystów i zmiana hotelu była zagrywką.