Przed sezonem letnim 2013 upadło już kilka biur podroży. Dlatego też, zupełnie jak w zeszłym roku, coraz więcej osób zaczyna się zastanawiać, jak właściwie wybrać touroperatora. Jednym ze sposobów jest poznanie podstawowych danych finansowych: obrotów, liczby klientów i wysokości gwarancji ubezpieczeniowej. Warto też zapoznać się z opiniami internautów osób, które korzystały z usług danego biura. Dziś zajmujemy się biurem Itaka.
Biuro podroży Itaka jest liderem na polskim rynku turystycznym - zarówno pod względem wielkości obrotów, wysokości gwarancji ubezpieczeniowej, jak i liczby klientów.
Pozycję lidera firma utrzymuje już od jakiegoś czasu - co świadczy o jej stabilności i sprawdzonej strategii rynkowej.
Itakę założył w 1989 r, wraz ze wspólnikami, Mariusz Jańczuk. W latach 2000-2003 ITAKA współpracowała w ramach międzynarodowej korporacji MyTravel Northern Europe.
Biuro specjalizuje się w basenie Morza Śródziemnego, posiada tez bogatą ofertę na inne kierunki - mniej i bardziej egzotyczne.
Firma jest członkiem Polskiej Izby Turystyki. Otrzymała również wiele prestiżowych nagród, w tym: Laur Klienta 2007 i 2008, Kryształowe Berło European Trusted Brands 2007, 2008 i 2009 w kategorii Biuro Podróży oraz Godło Jakości Obsługi 2008. Itakę uhonorowano również Godłem Jakości Obsługi 2008.
W roku 2012 Itaka sprzedała 475 tys. wyjazdów. Na lato 2013 przygotowała 440 tys. miejsc na wyjazdach samolotowych i 20 tys. na autokarowych, a na zimę – 74 tys. Daje to 534 tys. Prezes Jańczuk jest pewien, że obroty w 2013 r. przekroczą 1,3 mld zł.
W wywiadzie udzielonym portalowi Rpturystyka Mariusz Janczuk zdradził również, na czym obecnie skupia się zarząd firmy. - (...) w tym roku skupiamy się nie na wzroście, lecz na poprawie rentowności. Optymizm opieram na wynikach dotychczasowej sprzedaży, która idzie bardzo dobrze. Zimę mieliśmy rewelacyjną, lato sprzedaje się też w sposób imponujący, w czerwcu mieliśmy 60-procenowy wzrost w stosunku do roku 2012 - powiedział prezes Itaki.
BIURO PODRÓŻY ITAKA - OPINIE (z zachowaniem pisowni oryginalnej)
~małgorzata: Hotel wspaniały,opieka z lotniska do hotelu super.Panie z biura bardzo solidne i ciekawie przedstawiły ofertę wycieczek bez żadnej nachalności.Jestem bardzo zadowolona,był to mój drugi wyjazd w tym roku z biura i na pewno nie ostatni.
~Mariusz: W 2012r wykupiliśmy wczasy na La Palmie. W ostatniej chwili wyjazd został odwołany, nie zaproponowano nam w zamian żadnej alternatywy, pieniądze zwrócono w ostatnim możliwym momencie, już po terminie planowego wyjazdu.Rok 2013. W biurze Itaki w bielsku-Białej pani zapewnia, że w tym roku problemów nie będzie. Opowiada o lotach łączonych z międzylądowaniem na Teneryfie - już nie ma możliwości, żeby się nie odbyło. Zamawiamy. Przed wpłatą drugiej raty dzwonimy potwierdzić - ależ oczywiście, wyjazd się odbędzie, już zostało wolnych tylko 9 miejsc w samolocie. Płacimy, organizujemy mapy i przewodniki. Trzy tygodnie przed wyjazdem telefon - wyjazd odwołany. Możecie sobie coś wybrać z aktualnej oferty.
~Anna: Bardzo polecam korzystanie z usług tego biura. Organizacja wyjazdów jest na najwyższym poziomie, warunki w hotelu do którego pojechałam były dokładnie takie jak podano w ofercie. Dodatkowo bardzo miła obsługa zarówno w samym biurze jak i na miejscu. I pomimo problemów z olt Itaka wykazała się niezwykłym profesjonalizmem zapewniając swoim klientom bezpieczny i nowy powrót do domu
~Agata: Witam, właśnie wróciliśmy z Turcji z hotelu Paradise Side Beach, do którego wyjechaliśmy z Itaką. Hotel w pełni zgodny z opisem. Czyste i duże pokoje, dobre posiłki. Polecam w szczególności dla rodzin z dziećmi. Jedyne minusy to zbyt mało leżaków przy basenach i mało ciekawe animacje. Turecka obsługa pomimo Ramadanu bardzo uprzejma.Super wycieczki i ich pilot Pani Agnieszka - wielkie podziękowania za przekazane ciekawe informacje i kulturę, uśmiech i urok osobisty. Niestety nie można powiedzieć tego samego o Panu Sebastianie (drugi pilot wycieczek) oraz o rezydentce, która wykazywała niewielkie zainteresowanie turystami.
~Daniel: Wyjazd na lanzarote 23-02-2013, oferta zgodna z tym co przedstawiło biuro, na czas, kompetentnie Brak rezydenta przy meldunku w hotelu, ludzie pozostawieni sami sobie. mi osobiście to nie przeszkadza, bo znam j. angielski, ale były wśród nas osoby które nie znały jezyka...
~Remikl: Miła rezydentka , lot liniami Travel Service nowy czysty samolot . Odlot o czasie jedynie szybciej wylecieliśmy z powodu zamachu na lotnisku w Burgas , miła obsługa hotelu . Hotel średni , małe pokoje codziennie te same jedzenie , mały basen brudna plaża
~Antonina Duduś: Bardzo dobra organizacja, wszystko przebieglo zgodnie z planem. Ogromne brawa i ukłony dla rezydentki za zorganizowanie i przygotowanie!