Instalacją zostaną objęte w pierwszej kolejności m.in. samoloty Airbus A330 i Boeing 777. Do końca tego roku internet będzie dostępny już na 30 trasach Air France (22 trasy międzykontynentalne i 8 europejskich), a montaż zakończy się w 2020 roku, obejmując całą flotę. Do tej pory w Air France z pokładowego internetu mogli korzystać tylko pasażerowie Boeingów 787 – tzw. „Dreamlinerów”.
Klienci będą mieli do dyspozycji trzy rodzaje pakietów, w cenach uzależnionych od typu pakietu i długości lotu. Dostawcą łączności internetowej dla Air France jest amerykańska firma Gogo Inc., a technologia bazuje na satelitach 2Ku znajdujących się na wysokości 35 tysięcy kilometrów nad ziemią.
Bądź online przez cały lot
Samoloty Air France zostaną wyposażone w specjalny system łączności pokładowej o nazwie Air France CONNECT. Platforma umożliwia podróżnym wybór pakietu internetowego i podłączenie do sieci na naszym osobistym urządzeniu (smartfon, tablet, komputer). Air France stworzył trzy różne pakiety usług, w zależności do czego chcemy wykorzystywać internet podczas naszej podróży.
Pakiet „Message" – bezpłatne korzystanie z komunikatorów
Pakiet „Message” umożliwia bezpłatne wysyłanie i odbieranie wiadomości poprzez komunikatory Whatsapp, Facebook Messenger, iMessage i WeChat korzystając ze smartfona lub tabletu przez cały czas trwania lotu. Klienci mają również bezpłatny dostęp do strony airfrance.com i aplikacji mobilnej Air France, aby zarządzać swoją rezerwacją.
Pakiet „Surf" – dostęp płatny do przeglądania stron i poczty
Pakiet “Surf” to pełny dostęp do internetu i poczty elektronicznej za opłatą uzależnioną od długości naszego lotu:
- Loty krajowe wewnątrz Francji metropolitarnej - 3 euro za cały lot;
- Loty średniego zasięgu (Europa) - od 5 euro za cały lot;
- Loty międzykontynentalne - 8 euro (lub 2 700 Mil Flying Blue) za 1 godzinę dostępu do internet lub 18 euro (alternatywnie 6 000 Mil Flying Blue) za cały rejs.
Pakiet „Stream" – szybki internet do streamingu i pobierania dużych plików
Pakiet „Stream” będzie dostępny na wszystkich długodystansowych lotach Air France. Obejmuje korzyści jakie dają pakiety „Message” oraz „Surf”, a także umożliwia pobieranie plików, słuchanie muzyki czy oglądanie filmów online, dzięki szybkiemu dostępowi do internetu. Koszt usługi to 30 euro (lub 10 000 Mil) za cały lot.
Pokładowy system łączności CONNECT będzie z czasem wzbogacany o nowe funkcje i usługi dla pasażerów. Wkrótce podróżni będą mogli sprawdzać szczegółowe informacje o lotach, robić zakupy, a także za darmo oglądać filmy i programy telewizyjne na swoich smartfonach lub tabletach podczas lotów europejskich.
Łączność w powietrzu
WI-FI na wysokości 10 tysięcy metrów wymaga bardziej skomplikowanej i co z tym idzie kosztownej technologii. Z tego powodu internet w samolotach nie jest tak powszechnie dostępny jak na ziemi.
Przykładowo wyposażenie jednego samolotu Boeing 777-200 wymaga 2 tygodni pracy techników, do instalacji 300 kg sprzętu, w tym przede wszystkim 2 anten satelitarnych, 1 modemu, 18 anten WI-FI i połączenie całości dwoma kilometrami kabla.
Dostawcą łączności internetowej dla Air France jest amerykańska firma Gogo Inc., a technologia bazuje na satelitach 2Ku znajdujących się na wysokości 35 tysięcy kilometrów nad ziemią.
Jak skorzystać z internetu podczas lotu Air France?
Po wejściu na pokład samolotu należy aktywować „tryb samolotowy” na naszym urządzeniu (smartfon itp.). Następnie – o ile w naszym samolocie jest już dostępny internet - należy włączyć WI-FI i wybrać sieć „AirFranceCONNECT”. Po tym nastąpi automatyczne przekierowanie na do portalu CONNECT - connect.airfrance.com, gdzie wybieramy z jakiego pakietu chcemy korzystać. Należność za płatne pakiety dostępu („Surf” oraz „Stream”) można uiścić płacąc kartami: Visa, Mastercard i American Express, przez PayPal lub Milami Flying Blue.