5 dni, 10 tysięcy wystawców z ponad 180 krajów, 26 hal wystawowych – tak w liczbach prezentuje się tegoroczna edycja Międzynarodowej Giełdy Turystycznej ITB. Berlińskie targi turystyczne - największa impreza handlowa przemysłu podróżniczego w świecie - zaczęły się w środę 5 marca i potrwają do niedzieli.
Wśród wystawców ITB znaleźli się przedstawiciele wszystkich grup zawodowych związanych z szeroko pojętą turystyką i podróżami. W targach biorą również udział międzynarodowe związki turystyczne, krajowe i regionalne organizacje turystyczne, organizatorzy podróży biznesowych, rejsów, turystyki przygodowej, ekologicznej i kulturalnej, firmy przewozowe, hotelarskie, wydawnictwa i wiele innych.
Poszczególni wystawcy reprezentują ofertę swoich krajów na stoiskach narodowych. Krajem partnerskim tegorocznej edycji jest Meksyk.
Polska także jest obecna berlińskiej imprezie; hala 15.1 w tym roku gości około 100 polskich wystawców, przede wszystkim Regionalnych Organizacji Turystycznych. Motywem przewodnim stoisk są Wellness & Spa oraz Mistrzostwa Świata w Siatkówce Mężczyzn 2014.
NA TEMAT:
W tym roku postawiono na interakcję: z ofertą zapoznać się można nie tylko oglądając ekspozycję, ale także próbując na własnej skórze dostępnych w przestrzeni targowej zabiegów: m.in. masażów, inhalacji, analizy składu ciała, a nawet... przeglądu dentystycznego. Wystawcy liczą na wzrost zainteresowania ich ofertą i przypływ turystów do prezentowanych uzdrowisk, hoteli wellness & spa czy ośrodków oferujących usługi z zakresu turystki medycznej.
Internetową transmisję telewizyjną z targów ITB Berlin przeprowadza TTG TV. W nadawanym w godzinach 10:30 do 12:30 programie zapoznać się można z przebiegiem imprezy i jej gośćmi oraz bieżącymi tematami nurtującymi branżę turystyczną.