We wtorek 19 lutego 2013 do Spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o.o. wpłynęły wyniki ekspertyzy wykonanej przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, wskazujące przyczyny powstawania odprysków na drodze startowej Lotniska Warszawa/Modlin. Określają one, że winnym spękań powstałych w częściach betonowych drogi startowej jest źle dobrane kruszywo użyte do ich budowy.
- Powodem uszkodzeń jest obecność w zastosowanym do mieszkanki betonowej kruszywie znaczącej liczby ziaren węglanowych i węglanowo-ilastych, które nie powinny się w tym kruszywie znaleźć – wskazał ITWL.
Oznacza to, że wyklucza się winę środków chemicznych, używanych do odladzania nawierzchni pasa startowego. Stan ten potwierdzają dodatkowo następujące fakty:
Z powodu awarii i prac na pasie startowym Modlin ciągle traci. Wizz Air opóźnia powrót z Okęcia a prace się przeciągają.Prezes portu obiecuje, że najpóźniej do lata lotnisko przyjmować będzie duże samoloty pasażerskie.
- Lotnisko w Modlinie może ponownie przyjmować duże samoloty pasażerskie w maju lub w kwietniu. A najpóźniej latem - powiedział prezes portu w Modlinie Piotr Okienczyc.
NA TEMAT: