21-godzinny lot ma pojawić się w siatce połączeń w 2022 roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem. O ile – jak zapewniają Airbus i Boeing - maszyny są przygotowane do obsługiwania lotów na takich długich trasach, o tyle do uregulowania pozostają jeszcze kwestie dotyczące załogi.
- Nie mamy prawnej możliwości, by dzisiaj wydłużyć czas pracy, więc trzeba negocjować i uzyskać zgodę regulatora – mówił szef linii Qantas, Alan Joyce, w rozmowie z agencją Reutera. - Jeśli przekonamy urząd, do końca tego roku możemy złożyć zamówienie na samoloty, które dotarłyby do nas w 2022 roku - wyjaśnia.
NA TEMAT:
Załoga pokładowa, a długie trasy
Maksymalny czas pracy pilota w tej chwili to 20 godzin. W przypadku planowanego lotu między Sydney a Londynem łączny czas pracy załogi, obejmujący też obowiązki przed i po starcie, wyniesie około 23 godzin. Według pilotów tak długie rejsy oznaczają konieczność dodatkowych badań oraz szkoleń.
- Zmiany technologiczne są oczywiście widoczne, ale fizjologiczna strona człowieka nie zmieniła się od czasu lotu braci Wright - powiedział szef związku pilotów AIPA, Mark Sedgwick.
W tej chwili najdłuższy lot na świecie trwa 19 godzin. Realizują go linie Singapore Airlines na trasie Singapur – Nowy Jork.
Zobacz, jak wygląda lotnisko w Singapurze z największym na świecie krytym wodospadem!