Sieć punktów IT – Informacji Turystycznej oplotła już prawie całą Małopolskę. W piątek 25 listopada otwarto kolejne stanowiska w Białce Tatrzańskiej, Witowie i Białym Dunajcu. W każdym z nich na turystów czekają grube katalogi informacyjne, mapy, ulotki, przewodniki i wykwalifikowana kadra informatorów. Punkty tworzą MSIT, czyli Małopolski System Informacji Turystycznej.
Małopolski System Informacji Turystycznej (MSIT) to nowoczesna, zintegrowana sieć punktów informacyjnych, która powstała w ciągu dwóch lat (2009-2011). Projekt realizuje Województwo Małopolskie we współpracy z 25 gminami i powiatami w regionie. MSIT to znakomity przykład rozsądnego inwestowania środków unijnych, ponieważ to właśnie z Unii Europejskiej pozyskano spory kapitał na cele projektu. W regionie działają już 34 punkty, m.in. w Zakopanem, Wadowicach i Krynicy, a kolejne czekają na otwarcie.
NA TEMAT:
Twórcy MSIT stawiają na wysoką jakość obsługi. Nowością projektu w skali europejskiej są duże udogodnienia dla niepełnosprawnych. Z myślą o niewidomych turystach przygotowano katalogi pisane alfabetem Braille’a, pocztówki głosowe, specjalne mapy i foldery (w sumie 600 publikacji, dostępnych w Krakowie, Nowym Sączu i Tarnowie). Kadra młodych, wyszkolonych ludzi oferuje w nowoczesnych punktach małopolskiej IT kompleksowe i rzetelne materiały informacyjne na temat całego województwa. To aż 18 tytułów publikacji w 7 wersjach językowych (2,5 mln nakładu). W jednostkach MSIT każdy może skorzystać z internetu. Ważne jest by zwiększyć dostępność informacji.
Założeniem projektu jest stworzenie sieci jednostek, które pracować będą według „jednolitych, wysokich standardów obsługi turysty”. Oznacza to „podniesienie konkurencyjności turystycznej regionu” i służy promocji Małopolski, gotowej w pełni na obsługę intensywnego ruchu turystycznego.
Więcej na ten temat www.visitmalopolska.pl