Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła po raz trzeci plebiscyt na najlepszy produkt turystyczny Polski. W konkursie startowało ponad 40 szlaków turystycznch, festiwali, muzeów, centrów kultury i projektów artystycznych.
Produkt turystyczny jest w branżowej terminologii czymś więcej niż atrakcja turystyczna. Aby odnieść sukces, należy bowiem wczasowiczom prócz samej ciekawostki wartej zobaczenia zaoferować ciekawe jej opakowanie – czyli infrastrukturę towarzyszącą, która stanowić będzie z atrakcją nierozerwalną całość. Tym co powstaje z owego połączenia to właśnie produkt turystyczny. Polska Organizacja Turystyczna dostrzega palącą potrzebę tworzenia w naszym kraju dobrych produktów, bo choć atrakcji do zwiedzenia tu nie brakuje, w sposobie ich ofertowania często zostaje jeszcze dużo do zrobienia
NA TEMAT:
Dlatego też POT zorganizowała po raz trzeci konkurs na najlepszy produkt turystyczny Polski. Zgłosiło się do niego ponad 40 produktów, a najlepsze zostały wybrane w głosowaniu internetowym prowadzonym przez portal otowakacje.pl
Zwycięzcą w roku 2011 został Szlak Kajakowy Bug – Krzna położony w województwie lubelskim. Wytyczono go tak, by zaprezentować wypoczywającym na wodzie najpiękniejsze walory przyrodnicze i kulturowe Lubelszczyzny. Tereny, które przecina 150-kilometrowy szlak są w dużej mierze nieznane. Mimo to posiada on niezbędną do tego typu aktywnego wypoczynku infrastrukturę: dogodne zejścia i wyjścia umożliwiające wodowanie sprzętu i kończenie spływów, parkingi blisko miejsc wodowania, oznakowanie turystyczne oraz wyznaczone pola namiotowe, kampingi i gospodarstwa agroturystyczne.
Drugie miejsce zajął Zespół Pocysterski w Krzeszowie na Śląsku
Na trzecim uplasował się Białostocki Szlak Kulinarny
Zwycięzca oprócz prestiżowego wyróżnienia otrzyma 50 tys. zł na kampanię reklamową w portalach grupy Allegro. Pełna lista produktów turystycznych biorących udział w tegorocznej edycji konkursu dostępna jest pod adresem: http://www.produkt-turystyczny.otowakacje.pl/search