Aktualności

Ranking biur podróży 2012. Najwięksi touroperatorzy pod względem liczby klientów

plaża

fot.: shutterstock.com

plaża
Upadek Orbisu w 2010 r. zpoczatkował falę zaskakujących bankructw biur podróży. Jedynymi, którzy nie przecierali oczu ze zdumienia byli właściciele zadłużonych firm oraz pracownicy branży. Skąd bezbronny turysta ma wiedzieć, że jego biuro nie zstawi go w Egipcie bez noclegu? Najlepiej jest posłużyć się solidnym rankingiem rzetelnych firm turystycznych. Takie zestawienie nie powinno opierac się jedynie na obrotach touroperatorów, ale także liczbie klientów biura i wysokościach sum gwarancyjnych. Zobacz ranking touroperatorów 2012.

Upadek Orbisu w 2010 r. zapoczątkował falę zaskakujących bankructw biur podróży. Jedynymi, którzy nie przecierali oczu ze zdumienia byli właściciele zadłużonych firm oraz pracownicy branży. Skąd bezbronny turysta ma wiedzieć, że jego biuro nie zostawi go w Egipcie bez noclegu? Najlepiej jest posłużyć się solidnym rankingiem rzetelnych firm turystycznych. Takie zestawienie nie powinno opierać się jedynie na obrotach touroperatorów, ale także liczbie klientów biura i wysokościach sum gwarancyjnych. Zobacz ranking touroperatorów 2012.

Po fali zaskakujących upadków biur podróży zaufanie do firm turystycznych drastycznie zmalało. Turyści obawiają się, że nawet najwięksi touroperatorzy nie poradzą sobie z kryzysem. Jak nie dać się zwieść zapewnieniom PR-owców, ze biuro świetnie sobie radzi, podczas gdy upada? Najlepiej jest patrzeć na wyniki finansowe biur.

Niestety te niechętnie dzielą się swoimi danymi finansowymi z klientami. Wyjątkiem jest tu Rainbow Tours, który jako spółka giełdowa jest zobowiązana do pełnej transparentności pod tym względem i publikuje raporty finansowe na swojej stronie internetowej. Jak sprawdzać resztę? Wyręcza nas w tym co roku dwutygodnik branżowy "Wiadomości Turystyczne", który uzyskuje od firm dane i, na ich podstawie, sporządza zestawienie największych biur.

W tym roku, w odpowiedzi na trudną sytuację w branży oprócz zestawienia pod względem obrotów dziennikarze "WT" przygotowali również zestawienia największych biur pod względem liczby klientów a także wysokości gwarancji ubezpieczeniowych.

Zobacz listę najprężniej działających biur podróży w Polsce pod względem liczby klientów:

RANKING BIUR PODRÓŻY 2012 (pod względem liczby klientów)

1. ITAKA (liczba klientów w roku 2011: 445 287)
2. TUI POLAND (liczba klientów w roku 2011: 166 790)
3. RAINBOW TOURS (liczba klientów w roku 2011: 139 000)
4. NECKERMANN (liczba klientów w roku 2011: 142 000)
5. ALFA STAR (liczba klientów w roku 2011: 141 254)
6. WEZYR HOLIDAYS (liczba klientów w roku 2011: 108 819)
7. SUN & FUN (liczba klientów w roku 2011: 97 000)
8. ECCO HOLIDAY (liczba klientów w roku 2011: 84 000)
9. TRADE & TRAVEL (liczba klientów w roku 2011: 20 500)

ZOBACZ TEŻ: RANKING BIUR PODRÓŻY POD WZGLĘDEM OBROTÓW

ZOBACZ TEŻ: RANKING BIUR PODRÓŻY POD WZGLĘDEM WYSOKOŚCI GWARANCJI UBEZPIECZENIOWYCH

NA TEMAT:

Polub nas na Facebooku!

Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.