Podczas przygotowywania rankingu pod uwagę brane były trzy kryteria: jakość i obsługa podróżnych, punktualność oraz sentyment okazywany przez pasażerów w mediach społecznościowych. Danych dostarczały między innymi agendy rządowe oraz firmy analizujące loty.
NA TEMAT:
Jakość usług lotnisk była oceniana na podstawie systemu klasyfikacji lotnisk Skytrax Airport Star Rating.
Najlepiej ocenione lotniska mogą poszczycić się najwyższymi wskaźnikami jakości i obsługi podróżnych oraz punktualności. Na pierwszym miejscu znalazł się port lotniczy Singapore Changi. W pierwszej dziesiątce znalazły się kolejno lotniska w: Monachium, Hongkongu, Kopenhadze, Helsinkach, Cincinnati, Barcelonie, Auckland i we Frankfurcie.
W rankingu znalazł się również jeden port lotniczy z Polski. Lotnisko Chopina w Warszawie uplasowało się 25 pozycji.
Wśród 10 najniżej ocenionych lotnisk znalazły się aż 4 porty lotnicze z Wielkiej Brytanii: London Gatwick, Manchaster, London Stansted oraz lotnisko w Edynburgu. Nieco lepiej oceniono porty w Bombaju, Dubaju, Bangkoku i Nowym Delhi. Za lotnisko o najniższych standardach uznano Kuwait International Airport.