Jeszcze w tym roku w Europie pojawi się nowa tania linia lotnicza – Joon. Przewoźnik stworzony przez francuski koncern Air France-KLM ma być skierowany do ludzi w wieku od 18 do 35 roku życia, czyli tak zwanych millenialsów. Stylistyka linii będzie dopasowana do aktualnie panujących trendów wśród młodych.
NA TEMAT:
Pierwszy rejs odbędzie się 1 grudnia. Początkowo w siatce połączeń znajdą się cztery modne europejskie miasta: Barcelona, Berlin, Lizbona i Porto. Wiosną przyszłego roku Joon zacznie latać także do Brazylii oraz na Seszele.
Ceny biletów w jedną stronę na trasy europejskie zaczną się od 39 euro. Loty po Europie będą realizowane wypożyczonymi od właściciela samolotami airbus A320, na trasy dalekodystansowe polecą z kolei airbusy A340.
Jak piszą sami właściciele: Joon ma być marką modową, podniebnym barem, kanałem rozrywkowym i osobistym asystentem, który przy okazji również lata.
Podróżni będą mogli liczyć na wiele udogodnień, w tym dostęp do Wi-Fi, gniazdka USB w fotelach. Klienci będą mogli również oglądać filmy i seriale znajdujące się w bazie multimediów. Na pokładzie samolotu będzie funkcjonował bar, w menu znajdą się zarówno produkty organiczne, jak i ekskluzywne napoje.
Bilety i bagaże
Pasażerowie podróżujący klasą ekonomiczną będą mogli w cenie biletu zabrać ze sobą duży bagaż podręczy o łącznej wadze do 12 kg. W jego skład wejdą walizki lub torby o maksymalnych wymiarach 55 x 35 x 25 cm oraz dodatkowa torbę z laptopem lub torebka z zakupami.
Podróżni, którzy zdecydują się na lot w klasie biznes będą mieli uprawnienia do bezpłatnego przewozu pojedynczego bagażu rejestrowanego. Warunkiem jest, aby waga walizki lub torby nie przekroczyła wagi 23 kg. Dodatkowo pasażerowie będą mogli zabrać ze sobą bagaż podręczny o łącznej masie 18 kg.