Spółka PKP Intercity kupiła od konsorcjum, którego największa firmą jest włoski Alstom 20 szybkich pociągów Pendolino. Co to oznacza dla nas pasażerów? Nowymi pociągami trasę Warszawa - Gdańsk pokonać będzie można w 2 godz. 30 min. ( obecnie ponad 5 godzin), Warszawa - Kraków w 2 godz. 15 min., Warszawa - Katowice w 2 godz. 10 min., a Kraków - Gdansk, w niecałe 5 godzin.
Żeby stało się to możliwe, kolejarze muszą uporac się z remontem linii E65, po której jeździć ma Pendolino. W chwili obecnej linia E65 jest w trakcie wieloletniego remontu, w wielu miejscach ruch odbywa się wahadłowo, lub z ograniczeniem prędkości Przedstawiciele spółki PKP PLK, która jest odpowiedzialna za remont trasy zapewniają, że do 2014 r remont wiekszości tras będzie skończony. Własnie za niecale trzy lata Pendolino po raz pierwszy mają wyjechać na tory. Remonty te są współfinansowane z funduszy europejskich, przez co kolejarze musza dotrzymać terminów w realizacji i rozliczaniu inwestycji.
Jednak, czy wyobrażacie sobie pociagi mogące rozwijać prędkość 250 km/h na polskich torach? Pozostaje stare przysłowie, że wiara czyni cuda, a do 2014 musimy uzbroić się w cierpliwość. Bilety mają kosztować od 60 do 150 złotych, więc nie będą wiele droższe od obecnych. Jeżeli komfort zapewniany przez dostawców oraz czasy połączeń nie są tylko literacką fikcją może warto poczekać!