W 2018 roku autobusy marki PolskiBus.com zaczną stopniowo znikać z polskich ulic. Czerwone autokary zastąpią zielone pojazdy FlixBusa – jednego z największych przewoźników w Europie. Niemiecka spółka oferuje przewozy krajowe oraz do Polski, Austrii, Węgier, Czech i Słowacji.
Właściciel marki PolskiBus.com Souter Holdings Poland nadal będzie obecny w Polsce, zostanie jednak podwykonawcą FlixBusa. Najpóźniej do połowy przyszłego roku nastąpi integracja systemów rezerwacji i sprzedaży biletów. Niemiecki przewoźnik zastrzega, że celem spółki nie jest przejęcie Polskiego Busa, a nawiązanie ściślejszej współpracy.
Do tej pory PolskiBus współpracował z kilkunastoma lokalnymi przewoźnikami w Polsce, w tym z: PKS Polonus, BP Tour, Arriva czy Mobilis. Nie wiadomo jednak, czy po restrukturyzacji polscy przewoźnicy także będą podwykonawcami niemieckiego FlixBusa.
Co się zmieni?
Pasażerów na pewno ucieszy dodatkowe miejsce na nogi. Z przemalowanych autobusów Polskiego Busa zniknie aż 6 foteli. Kolejnym udogodnieniem będzie darmowy dostęp do Wi-Fi na terenie całej Europy. Dodatkowo, podróżni z Polski otrzymają dostęp do całej siatki połączeń FlixBusa, dzięki czemu będą mogli kupić bilety w ramach jednej transakcji.
Michał Leman – dyrektor zarządzający FlixBus w Polsce – zaznaczył, że bilety wykupione przez stronę internetową PolskiBus.com zachowują ważność. Ceny nadal będą zaczynać się od 1 zł, a system sprzedaży ma być dynamiczny.
Nowy rozkład jazdy z uaktualnioną siatką połączeń pojawi się jeszcze przed sezonem letnim.