Aktualności

Do You Know Polska? bije rekordy popularności

Roma Kuffel, 10.06.2011

Do You Know Polska?

fot.: materiały prasowe

Do You Know Polska?
Chcesz pokazać cudzoziemcom Polskę widzianą swoimi oczami? Zajrzyj na stronę Doyouknowpolska.pl, dodaj słówko, którego obcokrajowiec nie znajdzie w zwykłym słowniku i zamieść fotografię, jakiej próżno szukać w przewodnikach. Pokażmy, że młodzi mają wspaniałe pomysły na promocję naszego kraju w świecie.

Chcesz pokazać cudzoziemcom Polskę widzianą swoimi oczami? Zajrzyj na stronę Doyouknowpolska.pl, dodaj słówko, którego obcokrajowiec nie znajdzie w zwykłym słowniku i zamieść fotografię, jakiej próżno szukać w przewodnikach. Pokażmy, że młodzi mają wspaniałe pomysły na promocję naszego kraju w świecie.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych, będące pomysłodawcą i realizatorem projektu, postawiło na prezentację Polski w młodym, świeżym wydaniu. Serwis, oprócz oryginalnego słownika najmłodszej polszczyzny, jest także galerią wielu unikatowych fotografii, pokazujących nasz kraj „od kuchni”. Autorzy zdjęć chwalą się swoimi pasjami, pomysłami, różnymi kreacjami, bo jak przyznaje znana fotograf Lidia Popiel, Internet jest otwarty na wszelkie formy sztuki. Na portalu Doyouknowpolska.pl każdy może wzbogacić tę bazę o własne słowa, opisy i fotografie. MSZ chce, by polska młodzież zaangażowała się w promocję nowoczesnej Polski. A ci, którzy nie mają ochoty aktywnie włączyć się w promocję Polski, mogą rozwiązać test i sprawdzić czy „kamają” język młodych Polaków. Współautorzy portalu wyjaśniają jak każde słowo z młodzieżowej gwary należy zastosować w zdaniu (tłumaczenia słów i zwrotów są w języku angielskim, bo żaden cudzoziemiec nie usłyszy o nich na tradycyjnym kursie języka polskiego). Używając gwary młodzieżowej, ale zonk! (ale bomba!).

Niedługo MSZ rozpocznie kampanię promocyjną poza granicami Polski i bardzo liczy na to, że spotka się ona ze wsparciem naszych rodaków mieszkających za granicą. Ministerstwo chce dotrzeć do młodych ludzi w różnych krajach, którzy wybierają się do Polski w celach turystycznych, na stypendium, bądź zapowiedzieli swój przyjazd na EURO 2012. Niech przekonają się, że Polska ma wiele do zaoferowania, przede wszystkim otwartych, kreatywnych mieszkańców oraz ciągle zmieniający się, intrygujący język.

Więcej na www.Doyouknowpolska.pl

NA TEMAT:

Polub nas na Facebooku!

Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody TIME S.A. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody TIME S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.